Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/140430
- Title:
- Modelos de bancada de baixa fidelidade para o treinamento de habilidades cirúrgicas básicas durante a graduação médica
- Low-fidelity bench models for basic surgical skills training during undergraduate medical education
- Hospital de Crânio e Face SOBRAPAR
- Hospital Municipal Dr. Mário Gatti (HMMG)
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Universidade de Marília (UNIMAR)
- 0100-6991
- It is remarkable the reduction in the number of medical students choosing general surgery as a career. In this context, new possibilities in the field of surgical education should be developed to combat this lack of interest. In this study, a program of surgical training based on learning with models of low-fidelity bench is designed as a complementary alternative to the various methodologies in the teaching of basic surgical skills during medical education, and to develop personal interests in career choice.
- É notável a redução no número de estudantes de Medicina que escolhem a Cirurgia Geral como carreira. Neste contexto, novas possibilidades no campo do ensino cirúrgico devem ser desenvolvidas para combater este desinteresse. No presente estudo, um programa de treinamento cirúrgico baseado na aprendizagem em modelos de bancada de baixa fidelidade é delineado como uma alternativa complementar as diversas metodologias aplicadas no ensino das habilidades cirúrgicas básicas durante a graduação médica, bem como para desenvolver interesses pessoais na escolha da carreira.
- 2014
- Revista do Colégio Brasileiro de Cirurgiões, v. 41, n. 2, p. 137-145, 2014.
- 137-145
- Education
- Students
- Surgery
- Ability
- Training
- Educação
- Estudantes
- Cirurgia
- Habilidade
- Treinamento
- http://dx.doi.org/10.1590/S0100-69912014000200012
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/140430
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.