You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/141345
Title: 
A experiência multiprofissional e interdisciplinar da interação universidade-serviços-comunidade: o olhar e o trabalho do professor tutor
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2385-6203
Abstract: 
  • Considering the need for change in higher education in health in Braziland in the world, this study aims to analyze the work in brazilian public university inthe integration of college teaching and health services, from the perspective of teachers.This is an exploratory study with a qualitative methodology, which contributed to thedevelopment of the discipline and the training process that values the universityteaching, university and integration services.
  • Considerando a necessidade de mudança do ensino superior em saúde noBrasil e no mundo, este estudo objetiva analisar o trabalho desenvolvido emuniversidade pública brasileira na integração entre ensino de graduação e serviços desaúde, na perspectiva de professores. Trata-se de estudo exploratório, com metodologiaqualitativa, o qual contribuiu para o desenvolvimento da disciplina e para o processo deformação que valoriza a docência universitária, na integração universidade e serviços.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Revista del CIDUI, n. 2, p. 1-14, 2014.
Time Duration: 
1-14
Keywords: 
  • Health education
  • Teacher training
  • Primary health care
  • Educational innovation
  • Interdisciplinary
  • Interprofessional
  • Ensino em saúde
  • Formação de professores
  • Atenção básica à saúde
  • Inovação pedagógica
  • Interdisciplinaridade
  • nterprofissionalidade
Source: 
http://www.cidui.org/revistacidui/index.php/cidui/article/view/702
URI: 
Access Rights: 
Acesso restrito
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/141345
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.