You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142107
Title: 
Desenvolvimento de habilidades motoras em crianças de projetos sociais da cidade de Bauru
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Abstract: 
  • The childhood is a period in which there are a lot of changes in the various fields of human development. For a complete motor development, several studies show that it is necessary that the child is constantly engaged in different activities at different environments, enabling it an accumulation of experiences in different situations. So it is extremely important to study how this process takes place in the development of motor skills in children and what factors can interfere with this process. Terefore, the aim of the study was to identify the motor profile of 10 to 11 years-old children who participate in the UNESP Extension programs. For thas, 21 children participated in the study who performed the Test of Gross Motor Development (TGMD - 2). The results demonstrated that the conditions offered by the social projects context and by extension programs, experienced over the years, seems to influence and provide different levels of motor development for children; however, more participation could bring further benefits in refinement of motor skill.
  • A infância é um periodo no qual ocorre uma série de mudanças nos vários domínios do desenvolvimento humano. Para um desenvolvimento motor completo, vários estudos apontam que é necessário que a criança esteja envolvida constantemente em diferentes atividades em diversos ambientes, possibilitando a ela um acúmulo de experiências. Por isso, é de fundamental importância estudar como se dá esse processo em crianças e quais fatores que podem interferir neste processo. Portanto, o objetivo do estudo foi identificar o perfil motor de crianças de 10 a 11 anos que participam dos projetos de Extensão da UNESP. Para isso, participaram do estudo 21 crianças que realizaram Teste de Desenvolvimento Motor Grosso (TGMD – 2). Os resultados demonstraram que as condições oferecidas pelo contexto dos projetos sociais e pelos projetos de Extensão, vivenciadas ao longo dos anos parecem interferir e propiciar às crianças, níveis diferentes de desenvolvimento motor, porém, a prática frequente nos projetos de Extensão traria ainda mais benefícios no refinamento das habilidades motora.
Issue Date: 
18-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-6, 2015.
Time Duration: 
1-6
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Motor skills
  • Development
  • Social project
  • Habilidades motoras
  • Desenvolvimento
  • Projetos sociais
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1146
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142107
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.