You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142109
Title: 
Direitos educacionais: iniciativas em busca da alfabetização na idade certa (PNAIC)
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Abstract: 
  • This article intends to analyze the proposals of the program launched by the Federal Government " National Pact for Literacy in the Middle One " , which establishes measures to the process of teaching and learning in the early years of elementary school. Literacy is one of the Pact's major concerns, the biggest challenge to be faced and a right to be guaranteed. Thus, there is a proposal for a common curriculum to make it north to the various educational systems, bringing advantages and aspects to be rethought.
  • Este artigo pretende enfocar as propostas do programa lançado pelo Governo Federal “Pacto Nacional pela Alfabetização na Idade Certa”, no qual estabelece medidas visando o processo de ensino e aprendizagem dos anos iniciais do Ensino Fundamental. A alfabetização é uma das grandes preocupações do Pacto, o maior desafio a ser enfrentado e um direito a ser garantido. Desse modo, há a proposta de um currículo comum para que seja um norte aos mais variados sistemas educacionais, trazendo vantagens, bem como aspectos a serem repensados.
Issue Date: 
18-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-7, 2015.
Time Duration: 
1-7
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Right to education
  • Curriculum
  • Literacy
  • Direito à educação
  • Currículo
  • Alfabetização
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1093
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142109
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.