You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142114
Title: 
Ensino, pesquisa e extensão: integração e possibilidades para a formação profissional
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Abstract: 
  • It is the university extension project in development called "Culture is curriculum: other places to learn." It aims to seek contributions for training / professional activities in physical education from the knowledge generated in actions between Education / Research / Extension. The approach to research and data construction procedures are qualitative and quantitative nature, exploring descriptions of field diaries generated in research and questionnaire analysis applied to the project participants and monitors at the end of the action. The data collected will be statistically analyzed and presented descriptively. Participating in the survey two future teachers currently enrolled in classes in the early years of the course of Physical Education of UNESP / Bauru (called the monitor design), the extension project coordinator and students of Basic Education. We are currently in the data analysis phase for the production of knowledge and, given the above, it is only reasonable to assert that time what the description of the actions shows us: the realization of integration projects between teaching-research-extension is possible that present close relation to future teacher's area of expertise in training.
  • Trata-se do projeto de extensão universitária, em desenvolvimento, denominado “Cultura é currículo: outros espaços de aprender”. Tem como objetivo buscar contribuições para a formação/atuação profissional em Educação Física a partir dos conhecimentos gerados nas ações integradas entre Ensino/Pesquisa/Extensão. A abordagem da investigação e os procedimentos de construção dos dados são de natureza quali-quantitativa, explorando descrições dos diários de campo gerados na pesquisa e análise estatística de questionário aplicado aos participantes e monitores apresentada de forma descritiva. Participam da pesquisa dois futuros professores atualmente matriculados em turmas dos anos iniciais do curso de Educação Física da UNESP/Bauru, o Coordenador do projeto de extensão e alunos da Educação Básica. Atualmente, estamos na fase de análise dos dados para produção de conhecimento e, diante do exposto, é apenas razoável afirmarmos nesse momento o que as descrições nos mostram: é possível a realização de ações integradoras entre ensino-pesquisa-extensão que apresentam estreita relação com a futura área de atuação do professor em formação.
Issue Date: 
18-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
Time Duration: 
1-4
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Extension project
  • Teacher training
  • Physical education
  • Extensão universitária
  • Formação de professores
  • Educação física
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/680
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142114
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.