You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142184
Title: 
Perfil dos alunos de escolas da rede pública que participam do projeto Anatomia e qualidade de vida
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Sponsorship: 
Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
Abstract: 
  • The PROEX/UNESP project “Descobrindo a Anatomia” (Finding out about anatomy) intends to take the laboratory to the public schools that has lackness of didactic resources. Due the need to improve the students awareness about concepts of health and quality of life of the different systems of the body. In the beginning of the projects, we have applied a questionnaire to know the socio economic profile of the students and to evaluate their perception about education in these days.
  • O projeto PROEX/UNESP “Descobrindo a anatomia” pretende levar o laboratório até as escolas públicas que carecem de recursos didáticos. Devido à necessidade da conscientizar alunos da rede municipal sobre bons hábitos de vida, atrelamos conceitos de saúde e qualidade de vida aos diferentes sistemas do corpo. No início do projeto aplicamos um questionário para levantamento de perfil sócio econômico dos alunos e para avaliar a percepção dos mesmos sobre o ensino na atualidade.
Issue Date: 
16-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-6, 2015.
Time Duration: 
1-6
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Health
  • Innovation
  • Human body
  • Saúde
  • Inovação
  • Corpo humano
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1044
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142184
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.