Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142226
- Title:
- Escola e universidade: uma proposta de integração para a formação inicial e continuada de professores e o ensino de línguas estrangeiras
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 2176-9761
- Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
- In this paper, we aim to present the extension project “Initial and continuing foreign languages teacher training: university and school in English and German language teaching", which is constituted by a proposal for the interaction and the integration between the university and public schools in the free teaching of English and German languages. The project is developed at the Languages Studies Centers (CELs), in the cities of Araraquara, Américo Brasiliense and Matão, with the aim to promote reflections about the teaching practice and the preservice and in-service teacher training.
- Neste trabalho, buscamos apresentar o projeto de extensão “Formação inicial e continuada de professores de línguas estrangeiras: universidade e escola no ensino de Língua Inglesa e Alemã”, que se constitui em uma proposta para a interação e integração entre a universidade e a escola pública no ensino gratuito dos idiomas Inglês e Alemão. O projeto é desenvolvido nos Centros de Estudos de Línguas (CELs), das cidades de Araraquara, Américo Brasiliense e Matão, com o objetivo de promover reflexões sobre a prática docente e a formação inicial e continuada de professores.
- 21-Sep-2015
- 8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
- 1-4
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Teaching and learning
- Foreign languages
- Teacher training
- Ensino-aprendizagem
- Línguas estrangeiras
- Formação de professores
- http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1396
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142226
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.