You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142242
Title: 
A importância da contação de história na educação de jovens e adultos
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Abstract: 
  • This study aims to report the activities carried out by the PEJA (Programa de educação de Jovens e Adultos) and enter their liberating practices of education. Following the concepts of Paulo Freire the project's main aim is to empower and educate active citizens so that they can criticize and thus seek changes that break with their conceptions of life so far. That's exactly what we tried to storytelling, elected works establish a dialogue and then was reflected in the readings of mediation, on how they can set up the horizon of adult expectations.
  • O presente trabalho tem por objetivo relatar as atividades realizadas junto ao PEJA (Programa de Educação de Jovens e Adultos), bem como adentrar as suas práticas libertadoras de educação. Seguindo os conceitos de Paulo Freire, o principal intuito do projeto é emancipar e formar cidadãos ativos que possam exercer a crítica e, com isso, buscar mudanças que rompam com suas concepções de vida até então. Foi exatamente isso que se buscou com a contação de história, pois elegemos obras que estabeleciam diálogo, facilitando a mediação de leituras com o fim de verificar como elas podem configurar o horizonte de expectativa do adulto.
Issue Date: 
23-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
Time Duration: 
1-4
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Youth and adults
  • Reading mediation
  • Educação de jovens e adultos
  • Mediação de leitura
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1322
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142242
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.