You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142291
Title: 
Análise de um programa de reabilitação sobre as mensurações de gibosidade, lordoses, dor e qualidade de vida
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Sponsorship: 
Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
Abstract: 
  • The study examined the influence of a group exercise program in subjects with idiopathic scoliosis in the measurements of spinal deformity , the lordosis in the sagittal plane , pain and quality of life. Attended by 13 individuals who underwent on average 27 ± 15.1 sessions. As the flexion of the spine as compared to the 1st and 2nd evaluation were significant (p = 0.01 ) . There was a decrease in spinal deformity , lumbar lordosis flow , the pain and mobility of the spine and improving quality of life.
  • O estudo analisou a influência de um programa de exercício em grupo em indivíduos com escoliose idiopática nas mensurações da gibosidade, das lordoses no plano sagital, da dor e da qualidade de vida. Participaram 13 indivíduos que realizaram em média 27±15,1 sessões. Apenas a flexão anterior, da coluna vertebral, quando comparadas a 1ª e 2ª avaliação foram significativas (p=0,01). Houve diminuição da gibosidade, da lordose lombar caudal, da dor, e melhora da mobilidade da coluna e na qualidade de vida.
Issue Date: 
28-Aug-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-6, 2015.
Time Duration: 
1-6
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Scoliosis
  • Exercise
  • Lordosis
  • Escoliose
  • Exercício
  • Lordose
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1065
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142291
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.