You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142295
Title: 
Aproximação universidade-escola através de estudos de grupo e ações de ensino-aprendizagem na escola
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade Federal de Itajubá (UNIFEI)
ISSN: 
2176-9761
Sponsorship: 
Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
Abstract: 
  • This paper describe the activities carried out in the "Physics Teaching Center", a group that works with topics related to the inclusion of topics of Modern Physics in the classroom and teacher training promoting educational activities in the school. The activities are diversified, but all have a their common focusl which is the initial training and intervention in the classroom through actions taken with practicing teachers.
  • Este trabalho relata as atividades realizadas no “Núcleo de Ensino de Física”, grupo que trabalha comtemáticas relacionadas à inserção de tópicos de Física Moderna em sala de aulae capacitação de professores promovendo ações educativas na escola. As atividades são diversificadas, mas todastêm um objetivo em comum que é a formação inicial e intervenção em sala de aula através de ações realizadas com os professores em exercício.
Issue Date: 
18-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
Time Duration: 
1-4
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Initial training
  • Physical education
  • Educational activities
  • Formação inicial
  • Ensino de física
  • Ações educativas
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1649
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142295
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.