You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142310
Title: 
Centro de Ciências: utilização de um espaço não-formal de aprendizagem e seu impacto na FCT e escolas da Região
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Sponsorship: 
Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
Abstract: 
  • Learning can be obtained at various locations, some of these spaces denomined formal others non-formal. The Science Centers fit ti the not formal category, it has not a formalism of a normal school. The Science Center of FCT-UNESP was created in 1991, attending educational institutions of Presidente Prudente and region, with an average of 3000 people year. The role of this space is very important for many ways, because the schools use this space to pull up experimental limitations of Sciences classes, also allows training of future teachers. From the point of view of science teachers, the Science Center is a great aid to teaching science; for the students, a joke, but playful creating itself a critical sense through the phenomena of nature observed by experimenting shown in presentations. Thanks to these results, the Science Center has remained and trying to improve more and more to better serve its audience and of course, and bring science closer to the daily lives of people.
  • A aprendizagem pode ser obtida em vários locais de ensino, alguns destes, formais, outros nãoformais. Os Centros de Ciências se encaixam como não formal, pois não tem um formalismo de uma escola. O Centro de Ciências da FCT-UNESP foi criado em 1991, atendendo instituições de ensino de Presidente Prudente e região, com uma média de 3000 pessoas por ano. O papel desse local é muito importante em vários aspectos, pois, assim como as escolas utilizam desse espaço para suprir suas limitações em aulas experimentais de Ciências, o local também possibilita a melhor formação de um futuro professor. Na visão dos professores, um grande auxílio ao ensino de Ciências; na visão dos alunos, uma brincadeira, porém lúdica que cria em si um senso crítico mediante os fenômenos da natureza observados, através da experimentação mostrada nas apresentações. Graças a esses resultados, o Centro de Ciências vem se mantendo e tentando melhorando cada vez mais para atender melhor a seu publico e é claro, trazer e aproximar a ciências ao cotidiano das pessoas.
Issue Date: 
11-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-5, 2015.
Time Duration: 
1-5
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Science center
  • Experiments
  • Non-formal learning spaces
  • Centro de Ciências
  • Experimentos
  • Espaços de aprendizagem não formal
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/867
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142310
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.