You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142319
Title: 
Detecção e intervenção precoce na educação infantil de Presidente Prudente: DIPEIPP
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade do Oeste Paulista (UNOESTE)
ISSN: 
2176-9761
Sponsorship: 
Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
Abstract: 
  • Introduction: Delays in psychomotor development are often associated with loss of biological, psychological and social order, therefore, early detection of problems in development has been shown to be important so that there is or to prevent problems in the long run. Objective: To evaluate the motor profile of children enrolled in early childhood education directed by the municipal education of Presidente Prudente - SP. Methodology: This is a quantitative and qualitative research, a case study with descriptive. Sample comprised 29 children of both sexes, with 12 girls and 17 boys, aged 4.5 years. As a research tool, we use the Motor Development Scale - EDM. Results: Of the 29 children evaluated, one was rated on their performance motor for scale much higher, on average 5 normal 5 Normal low, 4 in lower and 13 in much lower. Conclusion: Most of the children showed gaps in their motor development after evaluation with the EDM. From the evaluation, it was possible to identify those changes in motor development, identified early, forwarding them so for specialized services.
  • Introdução: Atrasos no desenvolvimento neuropsicomotor estão frequentemente associados a prejuízos de ordem biológica, psicológica e social, por esse motivo, a detecção precoce de problemas no desenvolvimento tem se mostrado importante para que não haja ou que previnam problemas em longo prazo. Objetivo: Avaliar o perfil motor das crianças matriculadas na educação infantil encaminhadas pela secretaria municipal da educação de Presidente Prudente – SP. Metodologia: Trata-se de uma pesquisa quanti-qualitativa, do tipo estudo de caso com natureza descritiva. Amostragem foi composta por 29 crianças de ambos os sexos, sendo 12 meninas e 17 meninos, com idade entre 4,5 anos. Como instrumento de pesquisa, utilizamos A Escala De Desenvolvimento Motor – EDM. Resultados: das 29 crianças avaliadas, 1 foi classificada em seu desempenho motor pela escala em muito superior, 5 em normal médio, 5 em normal baixo, 4 em inferior e 13 em muito inferior. Conclusão: A maior parte das crianças avaliadas apresentou lacunas em seu desenvolvimento motor após avaliação com a EDM. A partir da avaliação, foi possível à identificação dessas alterações no desenvolvimento motor, sendo identificadas precocemente, encaminhando-as assim, para serviços especializados.
Issue Date: 
18-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
Time Duration: 
1-4
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • EDM
  • Early intervention
  • EDM
  • Intervenção precoce
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1431
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142319
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.