You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142380
Title: 
A gestão escolar e o trabalho docente no desenvolvimento de diferentes linguagens: em busca da visibilidade da escola
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Sponsorship: 
Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
Abstract: 
  • The extension project "The school management and teachers' work in the development of different languages: in search of the school visibility" develops continuing education actions about the issues of school management, school culture, teaching materials and different languages aimed at increasing the work done at school, based on a survey of the demands put by participants. In this working group are held studies and critical reflections aimed at building a practice of pedagogical documentation for rescue work already under way in schools in order to map the different languages most used by teachers and school managers. By exploring these languages as a possibility to record teaching practices and dissemination of teaching production and of work at school, the project also assists managers and teachers to value and have their work recognized in the school community, through the registry using, for So different languages. Therefore, demand also create opportunities reflections on educational practice checking that actually promote changes in the school environment, improving public schools, as well as the work done at school visibility.
  • O projeto de extensão “A gestão escolar e o trabalho docente no desenvolvimento de diferentes linguagens: em busca da visibilidade da escola” desenvolve ações de formação continuada acerca das temáticas sobre gestão escolar, cultura da escola, documentação pedagógica e diferentes linguagens, visando à valorização do trabalho realizado na escola, a partir do levantamento das demandas postas pelos participantes. Neste grupo de trabalho realizam-se estudos e reflexões críticas visando construir uma prática de documentação pedagógica para resgatar trabalhos que já são realizados nas escolas, a fim de mapear as diferentes linguagens mais utilizadas pelos gestores escolares e professores. Ao explorar essas linguagens como possibilidade de registro de práticas pedagógicas e divulgação da produção docente e do trabalho desenvolvido na escola, o projeto também auxilia os gestores e os professores a valorizarem e terem seu trabalho reconhecido na comunidade escolar, por meio do registro usando, para isso, diferentes linguagens. Portanto, procura ainda, oportunizar reflexões sobre a prática educativa verificando se realmente promovem mudanças no espaço escolar, na melhoria da escola pública, além da visibilidade do trabalho realizado na escola.
Issue Date: 
14-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
Time Duration: 
1-4
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • School management
  • School culture
  • Pedagogical documentation
  • Gestão escolar
  • Cultura da escola
  • Documentação pedagógica
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1687
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142380
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.