You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142441
Title: 
Formação continuada de professores: reflexão a partir de uma prática fundamentada no enfoque CTSA
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Sponsorship: 
Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
Abstract: 
  • To improve the physics teaching at high school is essential the constant reflection, analysis and overhaul of teaching practice. In this paper we report the posture change of a physics teacher who takes part of a continuous education course as a result of reflection on his practice.
  • Para a melhoria do ensino de Física na Educação Básica, é imprescindível a constante reflexão, análise e reformulação da prática docente. Neste trabalho, relatamos a mudança postura de um professor de Física, participante de um curso de formação continuada, em decorrência da reflexão acerca de sua prática pedagógica.
Issue Date: 
1-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
Time Duration: 
1-4
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Teacher’s continuous education
  • Physics teaching
  • STSE
  • Formação continuada de professores
  • Ensino de física
  • CTSA
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1652
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142441
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.