You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142598
Title: 
Fundamentos de biologia: para professores e alunos da rede pública de ensino
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Sponsorship: 
Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
Abstract: 
  • The role of the Universities in middle and high school, working both with teachers and with students, is to promote significant improvement in education. The objectives of this project are: CONTINUING EDUCATION SEGMENT FOR BIOLOGY’S TEACHER - aiming the enhancement and update of Science and Biology’s teachers from public state schools and the PRACTICING SCIENCE IN SCHOOLS SEGMENT – aiming to increase the interest of the middle and high school student for Science and Biology disciplines. For the first purpose, bimonthly meetings are scheduled at Campus of Araçatuba, where themes about life sciences and health are exposed by means of lectures and laboratory practices, administered and monitored, respectively, by UNESP professors and academics. For the second purpose, we perform weekly visits to public state schools where classes are taught to small groups of students about the great themes of life sciences and health. This work has been developed since 2010 and wide attendance, active participation and high level of interest of both teachers and students from public schools are observed. The connection between theory and practice enables the capacity of the teacher´s school to such approach, arising great interest and enthusiasm in students, which have collaborated with the teaching-learning process.
  • A atuação das universidades no ensino fundamental e médio, trabalhando tanto com professores quanto com alunos, é capaz de promover significativa melhoria na educação. Os objetivos deste trabalho são: SEGMENTO EDUCAÇÃO CONTINUADA PARA PROFESSORES DE BIOLOGIA – visa o aprimoramento e atualização de professores de Biologia da rede pública estadual de ensino e, SEGMENTO PRATICANDO CIÊNCIA NAS ESCOLAS – visa despertar o interesse e a valorização da disciplina de Biologia nos alunos da rede pública estadual de ensino. Para o primeiro propósito realizamos encontros bimestrais no Campus de Araçatuba, onde estão sendo abordados temas das ciências biológicas e da saúde, através de aulas teóricas e práticas laboratoriais, as quais estão sendo ministradas e monitoradas, respectivamente, pelos docentes e acadêmicos da UNESP. Para o segundo propósito realizamos visitas semanais às escolas da rede estadual de ensino onde são ministradas aulas práticas para pequenos grupos de alunos acerca dos grandes temas das ciências biológicas e da saúde. Os trabalhos estão em andamento desde 2010 e verificamos uma grande assiduidade, efetiva participação e elevado grau de interesse tanto dos professores como dos alunos da rede pública de ensino. A aliança entre as aulas teóricas e práticas esta sendo capaz de habilitar o professor com tal abordagem, a qual desperta grande interesse e entusiasmo nos alunos, o que tem colaborado com o processo de ensino-aprendizagem.
Issue Date: 
17-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
Time Duration: 
1-4
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Education
  • Teachers
  • Students
  • Biologic sciences
  • School
  • Educação
  • Professores
  • Alunos
  • Ciências biológicas
  • Escolas
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1395
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142598
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.