Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142716
- Title:
- Estudo motivacional dos alunos de escola de tempo integral
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Escola Estadual Jamil Khauan/São José do Rio Preto
- 2176-9761
- Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
- Because of the lack of student interest, poor performance and truancy, the government of São Paulo implemented the teaching model of full time, aiming to provide a better education for the population. The PIBID project comes to meet these objectives in order to contribute with the government to improve education, this paper sets out in detail the whole process of planning, development and implementation of a Teaching Unit in school full-time was to points central motivation of students, their perception of the discipline of chemistry and that aims for the future.
- Em virtude da falta de interesse dos alunos, baixo desempenho e evasão escolar, o governo do estado de São Paulo implantou o modelo de ensino de tempo integral, visando fornecer uma melhor educação para a população. O projeto PIBID vem de encontro com essa postura buscando contribuir junto com o governo para melhora na educação. O presente trabalho expõe de forma detalhada todo o processo de planejamento, elaboração e aplicação de uma Unidade Didática em uma escola de tempo integral que teve como pontos centrais a motivação dos alunos, sua percepção quanto a disciplina de Química e o que almejam para o futuro.
- 11-Sep-2015
- 8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-7, 2015.
- 1-7
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Motivation
- Life plan
- Chemistry
- Motivação
- Projeto de vida
- Química
- http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1474
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142716
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.