You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142796
Title: 
Reflexões sobre um curso de extensão universitária a partir da avaliação dos professores cursistas
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Sponsorship: 
Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
Abstract: 
  • This paper presents the context of realization of university extension course "Proportional Reasoning: activities with GeoGebra integrating arithmetic, geometry and algebra" done with mathematics teachers of Basic Education of the public schools of the state of São Paulo. The course was marked by a mutual learning environment that presented activities relating Proportional Reasoning in their arithmetic, geometric and algebraic aspects in GeoGebra software. The various possibilities of analysis of the data that emerged in the course, this article will focus on the assessment made by the participating teachers regarding the format and the methodology adopted. Thus, our goal is to present a reflection on the course in order to share the good points of the format adopted in our approach and present the points that should be rethought and improved in this type of course.
  • Este trabalho apresenta o contexto da realização do curso de extensão universitária “Raciocínio Proporcional: atividades com o GeoGebra integrando aritmética, geometria e álgebra” realizado com professores de Matemática da Educação Básica da rede pública do estado de São Paulo. O curso foi marcado por um ambiente de mútua aprendizagem que apresentava atividades relacionando o Raciocínio Proporcional em suas vertentes aritmética, geométrica e algébrica no software GeoGebra. Das diversas possibilidades de análise dos dados que emergiram no curso, neste artigo iremos focar na avaliação feita pelos professores participantes no que tange o formato e a metodologia adotados. Deste modo, nosso objetivo é apresentar uma reflexão acerca do curso, a fim de compartilhar os pontos positivos do formato adotado na nossa abordagem, bem como apresentar os pontos que devem ser repensados e aprimorados neste tipo de curso.
Issue Date: 
16-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-8, 2015.
Time Duration: 
1-8
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Mathematics education
  • Continued training
  • Digital technologies
  • Educação matemática
  • Formação continuada
  • Tecnologias digitais
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/350
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142796
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.