You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/143926
Title: 
O Profissional de Relações Públicas através das lentes do cinema: um estudo sobre sua imagem e representação
Other Titles: 
The Public Relations Professional through the lens of cinema: a study of his image and representation
Author(s): 
Nunes, Lucas Sant'Ana
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Sponsorship: 
Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
Abstract: 
  • A pesquisa tem o objetivo de descortinar a representação social do profissional de Relações Públicas no cinema, adotando como objeto de estudo narrativas que trazem como personagens centrais o profissional de RP, através de Análise fílmica. Pretendese, em um primeiro momento, analisar a relação entre cinema, realidade e representação social, verificando como se operam os processos de significação e produção de sentido no cinema, a partir dos estudos de teóricos como Christian Metz. Em seguida, realiza-se a análise de narrativas que tenham personagens relaçõespúblicas em suas tramas, verificando qual a imagem e o posicionamento social assumidos pelos personagens. A partir desta perspectiva, discute-se a imagem e a representação profissional do relações-públicas através das narrativas cinematográficas, valendo-se do conceito e dos processos de Representação Social cunhados por Serge Moscovici. Pretende-se discutir quais são as características atribuídas a este profissional, bem como as dinâmicas sociais que cercam sua profissão no contexto das narrativas cinematográficas.
  • The research aims to uncover the social representation of the Public Relations professional in cinema, taking as an object of study the narratives that bring as central characters the PR professional, through filmic analysis. It is intended, at first, to analyze the relation between cinema, reality and social representation, verifying how they operate the processes of production of meaning in film, based on the theories of Christian Metz. Then it is intended to conduct the analysis of narratives that have public relations characters in its plots, checking which image and social position assumed by the characters. From this perspective, it is discussed the image and professional representation of public relations through cinematographic narratives, drawing on the concept of Social Representation coined by Serge Moscovici. It is intended to discuss what are the characteristics attributed to this professional and the social dynamics involving their profession in the context of cinematographic narratives.
Issue Date: 
18-Aug-2016
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Cinema
  • Relações-públicas
  • Representação
  • Profissional
  • Imagem
  • Cinema
  • Public relations
  • Professional
  • Representation
  • Image
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/143926
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.