You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/26446
Title: 
Desenvolvimento e aprendizagem: reflexões sobre suas relações e implicações para a prática docente
Author(s): 
Meira, Marisa Eugênia Melillo
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1516-7313
Abstract: 
  • Este texto aponta alguns elementos que podem contribuir para a reflexão sobre a importância de uma adequada compreensão do desenvolvimento humano e de suas articulações com a aprendizagem e com as relações sociais, para a construção, no espaço físico e social da sala de aula de um processo pedagógico qualitativamente superior.
  • This paper points out some elements which could contribute to the recfletion on the importance of an appropriate comprehension of human's development and its links with learning and social relationship in order to construct in the classroom social and physical environment, a qualitatively superior pedagogical progress.
Issue Date: 
1-Jan-1998
Citation: 
Ciência & Educação (Bauru). Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru., v. 5, n. 2, p. 61-70, 1998.
Time Duration: 
61-70
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências
Keywords: 
  • Desenvolvimento
  • aprendizagem
  • relações sociais
  • humanização
  • Development
  • learning
  • social relationship
  • humanization
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73131998000200006
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/26446
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.