Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/26453
- Title:
- Pluralismo metodológico no ensino de ciências
- Methodological pluralism in science teaching
- Universidade Estadual de Londrina (UEL)
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1516-7313
- Inspirados numa leitura epistemológica feyerabendiana, este trabalho sugere uma abordagem metodológica pluralista para o ensino das ciências. Defendemos que esse estratagema didático seja potencialmente mais eficaz para a aprendizagem, na medida em que procura dar conta do espectro de questões que se apresentam na sala de aula.
- Inspired by an epistemological reading of Feyerabend, this paper proposes a pluralist methodological approach to science teaching. We propose that this didactic strategy is potentially more effective in the learning process because it tries to account for the spectrum of questions that are presented in the classroom.
- 1-Jan-2003
- Ciência & Educação (Bauru). Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru., v. 9, n. 2, p. 247-260, 2003.
- 247-260
- Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências
- pluralismo metodológico
- educação em ciências
- ensino de ciências
- Pluralism
- methodology
- science teaching
- http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132003000200007
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/26453
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.