You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/26454
Title: 
Guia de endereços eletrônicos para o estudo de cardiologia
Other Titles: 
Guide of internet sites for the study of cardiology
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0066-782X
Abstract: 
  • OBJETIVO: Ampliar os recursos didáticos para estudantes de medicina, médicos e profissionais da área da saúde, estimulando o uso da Internet para fins acadêmicos ou de reciclagem em cardiologia. MÉTODO: Pesquisados e selecionados endereços eletrônicos com conteúdo acadêmico nas áreas da anatomia, biofísica, fisiologia, semiologia, eletrocardiografia e diagnóstico por imagem, com critérios de seleção, incluíndo relevância do conteúdo, clareza na apresentação e riqueza em recursos de animação e, os sites obtidos, classificados quanto ao conteúdo e nível acadêmico. RESULTADOS: Obtidos 5 sites de anatomia e anatomia patológica, 1 de biofísica, 3 de fisiologia, 8 de semiologia, 7 de diagnóstico por imagem e 2 de eletrocardiografia. Como alternativa de acesso, os sites também foram organizados de acordo com o nível acadêmico. O conjunto de endereços resultou em um guia simplificado e hierarquizado de conteúdos para o estudo da morfologia cardíaca e do diagnóstico por imagem em cardiologia. CONCLUSÃO: O roteiro obtido é um exemplo do potencial da Internet como instrumento de aprendizagem, a ser utilizado em associação com outros métodos pedagógicos convencionais.
  • OBJECTIVE: To increase the offer of didactic resources for medical students, physicians, and health care professionals, stimulating the use of the Internet for academic purposes or cardiological updating. METHOD: Electronic addresses with academic content in the areas of anatomy, biophysics, physiology, semiology, electrocardiography, and image diagnosis were researched and selected. The selection criteria included the following: relevance of the content, neatness of presentation, and richness of animation resources. The sites obtained were classified in regard to their contents and academic level. RESULTS: The sites obtained were as follows: 5 sites of anatomy and anatomical pathology, one of biophysics, 3 of physiology, 8 of semiology, 7 of image diagnosis, and 2 of electrocardiography. The sites were also organized according to academic level to provide an alternative access. The set of addresses resulted in a simplified and hierarchic guide of contents for the study of cardiac morphology and image diagnosis in cardiology. CONCLUSION: The resulting list of sites is an example of the potential of the Internet as a learning instrument to be used in association with other conventional pedagogical methods.
Issue Date: 
1-Nov-2004
Citation: 
Arquivos Brasileiros de Cardiologia. Sociedade Brasileira de Cardiologia - SBC, v. 83, n. 5, p. 396-399, 2004.
Time Duration: 
396-399
Publisher: 
Sociedade Brasileira de Cardiologia (SBC)
Keywords: 
  • educação médica
  • educação em saúde
  • cardiologia
  • informática médica
  • Internet
  • medical education
  • health education
  • cardiology
  • medical informatics
  • Internet
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0066-782X2004001700006
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/26454
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.