Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/26455
- Title:
- Aulas de campo em ambientes naturais e aprendizagem em ciências: um estudo com alunos do ensino fundamental
- Field Classes in natural environment and science learning: a study with students from elementary school
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1516-7313
- Este trabalho discute a contribuição das aulas de Ciências desenvolvidas em fragmentos dos ecossistemas terrestres naturais brasileiros na relação entre os aspectos emocionais e seu papel na motivação dos alunos em um contexto educativo. Analisa também como a abordagem menos fragmentada e menos abstrata de determinados conhecimentos referentes à ecologia pode contribuir para o processo de aprendizagem.
- This paper discusses the contribution of science classes that deal with parts of the Brazilian Terrestrial Ecosystem's in terms of the relationships between emotional aspects and their role in students' motivation, within an educational context. It also analyzes how a less fragmented approach to some ecology content may contribute positively to the learning process.
- 1-Jan-2004
- Ciência & Educação (Bauru). Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru., v. 10, n. 1, p. 133-147, 2004.
- 133-147
- Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências
- ensino de Ciências
- aspectos emocionais
- motivação
- aula de campo
- ecologia
- Science teaching
- emotional aspects
- motivation
- field class
- ecology
- http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132004000100010
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/26455
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.