You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/26455
Title: 
Aulas de campo em ambientes naturais e aprendizagem em ciências: um estudo com alunos do ensino fundamental
Other Titles: 
Field Classes in natural environment and science learning: a study with students from elementary school
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1516-7313
Abstract: 
  • Este trabalho discute a contribuição das aulas de Ciências desenvolvidas em fragmentos dos ecossistemas terrestres naturais brasileiros na relação entre os aspectos emocionais e seu papel na motivação dos alunos em um contexto educativo. Analisa também como a abordagem menos fragmentada e menos abstrata de determinados conhecimentos referentes à ecologia pode contribuir para o processo de aprendizagem.
  • This paper discusses the contribution of science classes that deal with parts of the Brazilian Terrestrial Ecosystem's in terms of the relationships between emotional aspects and their role in students' motivation, within an educational context. It also analyzes how a less fragmented approach to some ecology content may contribute positively to the learning process.
Issue Date: 
1-Jan-2004
Citation: 
Ciência & Educação (Bauru). Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru., v. 10, n. 1, p. 133-147, 2004.
Time Duration: 
133-147
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências
Keywords: 
  • ensino de Ciências
  • aspectos emocionais
  • motivação
  • aula de campo
  • ecologia
  • Science teaching
  • emotional aspects
  • motivation
  • field class
  • ecology
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132004000100010
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/26455
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.