Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/26460
- Title:
- Michael Faraday: o caminho da livraria à descoberta da indução eletromagnética
- Michael Faraday: the road from the bookstore to the discovery of electromagnetic induction
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
- 1516-7313
- Estudando o trabalho experimental sobre eletromagnetismo realizado por Michael Faraday no início do século XIX, encontramos vários elementos que poderiam ser utilizados no Ensino de Ciências. Um conhecimento histórico sobre o trabalho experimental desenvolvido por Faraday e que o levou à descoberta da indução eletromagnética pode transmitir aos estudantes uma concepção mais adequada do processo de desenvolvimento da Ciência. No entanto, isso só pode ser feito utilizando-se um estudo detalhado e bem fundamentado do processo histórico ocorrido, deixando de lado as simplificações e os mitos que costumam ser apresentados.
- The study of Michael Faraday's experimental research on electromagnetism developed in the early 19th century provides several components which could be used in Science Teaching. A historical knowledge of the experimental work that led Faraday to the discovery of electromagnetic induction may convey to students a more adequate process of the development of science. However, this can only be done by the use of a detailed and well grounded study of the historical process, leaving aside the naïve simplifications and the myths that are usually told.
- 1-Dec-2004
- Ciência & Educação (Bauru). Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru., v. 10, n. 3, p. 517-530, 2004.
- 517-530
- Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências
- Michael Faraday
- desmitificação
- Ensino de Ciências
- História da Física
- eletromagnetismo
- Michael Faraday
- myths
- Science Teaching
- History of Physics
- electromagnetism
- http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132004000300014
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/26460
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.