You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/26463
Title: 
Avaliação formativa: a auto-avaliação do aluno e a autoformação de professores
Other Titles: 
Formative assessment: students self-assessment and teachers self-education
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1516-7313
Abstract: 
  • Este artigo é parte de uma dissertação de mestrado na qual analisamos a reflexão sobre a prática de avaliação realizada por professores de Ciências de uma escola estadual de educação básica, durante os horários de trabalho pedagógico coletivo (HTPC). Acompanhamos, durante seis meses, a perspectiva de implementação da avaliação formativa por estes professores, o que se deu a partir do estudo de um texto básico, bem como analisamos as repercussões do estudo feito pelo grupo na autoformação dos professores e na reflexão dos pesquisadores envolvidos na investigação-ação.
  • This paper is part of a masters' degree dissertation in which we analyze Science teachers' reflections on assessment practice that took place in a public basic school, during collective pedagogical work hours. We followed, during six months, the teachers' perspective of putting formative assessment into practice by having a formative assessment text as a starting point. We also analyzed the repercussions of reflections on teachers' self-education and on investigation-action researchers' thinking.
Issue Date: 
1-Apr-2005
Citation: 
Ciência & Educação (Bauru). Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru., v. 11, n. 1, p. 133-144, 2005.
Time Duration: 
133-144
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências
Keywords: 
  • avaliação formativa
  • educação de professores
  • Educação em Ciências
  • formative assessment
  • teacher education
  • Science Teaching
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132005000100011
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/26463
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.