Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/27147
- Title:
- Auto-avaliação: uma alternativa contemporânea do processo avaliativo
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
- 1984-6398
- A auto-avaliação, segundo as pesquisas, tem se mostrado um excelente auxiliar para o processo de ensino/aprendizagem em sala de aula, como mecanismo diagnóstico, para que professores e alunos tenham uma visão mais clara de suas potencialidades. Este artigo, portanto, tem como objetivo apresentar as diferentes alternativas de auto-avaliação, seus objetivos e suas restrições, além de estudos bem-sucedidos em que foram utilizados esse instrumento avaliativo, à luz de teorias nas áreas de Educação e Lingüística Aplicada.
- According to some researches, self-assessment has played a very important role as a support to teaching/learning process in classroom environment as a diagnostic means to help teachers and students have a better view of their potentialities. Thus, this article aims at showing different alternatives of self-assessment, their objectives, as well as their restrictions, but mainly the successful studies in which this way of alternative assessment was used. This research was based on theories of Educational and Applied Linguistics areas.
- 1-Jan-2007
- Revista Brasileira de Linguística Aplicada. Faculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais, v. 7, n. 1, p. 89-115, 2007.
- 89-115
- Universidade Federal de Minas Gerais, Faculdade de Letras
- http://dx.doi.org/10.1590/S1984-63982007000100006
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/27147
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.