You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/27150
Title: 
Estratégias de comunicação na aprendizagem de português / espanhol por teletandem
Other Titles: 
Communication strategies for Portuguese / Spanish learning in-teletandem
Author(s): 
Silva-Oyama, Andressa Carvalho
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1984-6398
Abstract: 
  • O contexto de interação de protótipo teletandem, por meio do aplicativo MSN Messenger, permite o intercâmbio de informação de linguagem em tempo real, pelo uso de voz, texto e imagens (webcam). Foi observado que, por se tratar de um ambiente de troca entre línguas próximas, alguns dos processos de aquisição demonstrados pelos aprendizes se assemelham. No entanto, a língua materna foi o fator de influência para particularidades em relação ao uso de estratégias de comunicação.
  • The context of interaction of the teletandem prototype, through the applicative MSN Messenger, allows an interchange of information about language in real time, by the use of voice, text and images (webcam). It was observed that, because it is an environment of exchange between related languages, some of the processes of acquisition demonstrated by the learners are similar to each other. However, the mother tongue was the trigger for particularities in the strategies of communication.
Issue Date: 
1-Jan-2010
Citation: 
Revista Brasileira de Linguística Aplicada. Faculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais, v. 10, n. 1, p. 89-112, 2010.
Time Duration: 
89-112
Publisher: 
Universidade Federal de Minas Gerais, Faculdade de Letras
Keywords: 
  • in-tandem
  • estratégias de comunicação
  • intra-interlíngua
  • in-tandem
  • strategies of communication
  • intra-interlanguage
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1984-63982010000100006
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/27150
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.