You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/27295
Title: 
Orientações nacionais para a reforma do ensino médio: dogma e liturgia
Other Titles: 
The national directions proposal for secondary school: dogma and liturgy
Author(s): 
Bueno, Maria Sylvia Simões
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0100-1574
Abstract: 
  • O estudo analisa criticamente os fundamentos das atuais diretrizes nacionais para o ensino médio brasileiro, dando especial enfoque à sua coerência com tendências mundiais e seus nexos com recomendações de agências internacionais para reformas educativas nos países emergentes. Discute, outrossim, as vicissitudes e peculiaridades do processo de formulação das referidas diretrizes e sugere o aprofundamento da discussão, indicando aspectos polêmicos que merecem maior reflexão.
  • This paper deals with framework underlying the current national directions for Brasilian secondary school, with special emphasis to its harmony with global trends and its bonds to international agencies advices concerning educational reforms in the emergent contries. on the other hand, it discusses vicissitudes and peculiarities of its formulating process; it also points out controversial aspects that should deserve more careful study, therefore it puts forward a farreaching discussion on the subject.
Issue Date: 
1-Mar-2000
Citation: 
Cadernos de Pesquisa. Fundação Carlos Chagas, n. 109, p. 7-23, 2000.
Time Duration: 
7-23
Publisher: 
Fundação Carlos Chagas
Keywords: 
  • ENSINO MÉDIO
  • POLÍTICAS EDUCACIONAIS
  • DIRETRIZES CURRICULARES NACIONAIS
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0100-15742000000100001
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/27295
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.