You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28266
Title: 
Educação e direitos humanos: desafios para a escola contemporânea
Other Titles: 
Education and human rights: challenges for contemporary school
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Grupo de Pesquisa Educação, Juventude e Direitos Humanos
ISSN: 
0101-3262
Abstract: 
  • A educação voltada aos direitos humanos ainda não faz parte da prática nem do currículo da escola brasileira. em momentos de crise de valores públicos e privados e da sociedade como um todo, torna-se imperativo que as temáticas da igualdade e da dignidade humana não estejam inscritas apenas de textos legais, mas que, igualmente, sejam internalizadas por todos que atuam tanto na educação formal como na não formal.
  • Education focused on Human Rights is not yet part of the practice or curriculum of the Brazilian schools. In times when public and private values, and the whole society are in crisis, the issue of equality and human dignity has not only to be part of texts, but also to be internalized by anyone who works either in formal or non-formal education.
Issue Date: 
1-Aug-2010
Citation: 
Cadernos CEDES. Centro de Estudos Educação e Sociedade, v. 30, n. 81, p. 233-249, 2010.
Time Duration: 
233-249
Publisher: 
Centro de Estudos Educação e Sociedade (CEDES)
Keywords: 
  • Direitos humanos
  • Educação
  • Formação de professores
  • Human rights
  • Education
  • Teachers training
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32622010000200008
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/28266
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.