You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28280
Title: 
Ensino médio: função do estado ou da empresa?
Other Titles: 
Secondary school: a matter of state or enterprise?
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0101-7330
Abstract: 
  • O presente artigo levanta questões importantes acerca da qualidade do ensino médio público quando comparado ao particular, a partir de dados da pesquisa 10 anos depois: Unesp - Diferentes perfis de candidatos para diferentes cursos (Estudo de variáveis de capital cultural), questionando a visão ideológica de que a escola particular coloca seus alunos mecanicamente nas melhores universidades. Apresentando dados sobre a performance dos candidatos ao vestibular oriundos do sistema particular e do sistema público, o artigo mostra que, nos dois casos, a freqüência a cursinhos é uma constante, o que coloca em xeque a tão propalada maior qualidade do ensino médio particular.
  • The present paper discuss important subjects concerning the quality of the public high school when compared to the private, starting from data of the research 10 years later - Unesp - candidate's different profiles for different courses (Study of variables of Cultural Capital), questioning the ideological vision that the private school places your students mechanically in the best Universities. Presenting data on the performance of candidates to the vestibular examination originating from of the private system and of the public system, the article shows that in the two cases the frequency to preparatory courses is a constant, what places so in check the supposed best quality of the private high school.
Issue Date: 
1-Aug-2001
Citation: 
Educação & Sociedade. Centro de Estudos Educação e Sociedade - Cedes, v. 22, n. 75, p. 200-232, 2001.
Time Duration: 
200-232
Publisher: 
Centro de Estudos Educação e Sociedade (CEDES)
Keywords: 
  • Ensino Médio
  • Ensino Médio Particular e Público
  • Efeito Cursinho
  • Acesso à Universidade
  • Secondary School
  • State or Business Secondary School
  • Preparatory course effect
  • University admittance
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0101-73302001000200011
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/28280
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.