Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28285
- Title:
- Desafios para a abordagem da imprensa na escola
- Challenges of approaching the press at school
- Zanchetta Jr., Juvenal
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 0101-7330
- Este artigo aborda a apropriação da imprensa escrita pela escola brasileira, a partir de características de três campos complementares: as tendências políticas e teóricas relativas à formação de professores; os livros didáticos de Língua Portuguesa; e a experiência em sala de aula. Destaca as dificuldades, o caráter incipiente dessa tarefa, e a necessidade de uma ação política articulada para o tratamento da imprensa e dos meios de comunicação na escola.
- To explore how the Brazilian school system has appropriated the written press, this paper recurs to the characteristics of three complementary disciplines: the political and theoretical trends in teacher training; the didactic books for Portuguese classes; and classroom experience. It highlights the challenges and newness of this task, and the need for an articulated political action to deal with the press and media at school.
- 1-Dec-2005
- Educação & Sociedade. Centro de Estudos Educação e Sociedade - Cedes, v. 26, n. 93, p. 1497-1510, 2005.
- 1497-1510
- Centro de Estudos Educação e Sociedade (CEDES)
- Formação de professores
- Livros didáticos
- Gêneros textuais de imprensa
- Meios de comunicação
- Teacher training
- Didactic Books
- Text genres in the press
- Media
- http://dx.doi.org/10.1590/S0101-73302005000400021
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/28285
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.