You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28285
Title: 
Desafios para a abordagem da imprensa na escola
Other Titles: 
Challenges of approaching the press at school
Author(s): 
Zanchetta Jr., Juvenal
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0101-7330
Abstract: 
  • Este artigo aborda a apropriação da imprensa escrita pela escola brasileira, a partir de características de três campos complementares: as tendências políticas e teóricas relativas à formação de professores; os livros didáticos de Língua Portuguesa; e a experiência em sala de aula. Destaca as dificuldades, o caráter incipiente dessa tarefa, e a necessidade de uma ação política articulada para o tratamento da imprensa e dos meios de comunicação na escola.
  • To explore how the Brazilian school system has appropriated the written press, this paper recurs to the characteristics of three complementary disciplines: the political and theoretical trends in teacher training; the didactic books for Portuguese classes; and classroom experience. It highlights the challenges and newness of this task, and the need for an articulated political action to deal with the press and media at school.
Issue Date: 
1-Dec-2005
Citation: 
Educação & Sociedade. Centro de Estudos Educação e Sociedade - Cedes, v. 26, n. 93, p. 1497-1510, 2005.
Time Duration: 
1497-1510
Publisher: 
Centro de Estudos Educação e Sociedade (CEDES)
Keywords: 
  • Formação de professores
  • Livros didáticos
  • Gêneros textuais de imprensa
  • Meios de comunicação
  • Teacher training
  • Didactic Books
  • Text genres in the press
  • Media
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0101-73302005000400021
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/28285
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.