Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28288
- Title:
- Educação para a mídia: propostas europeias e realidade brasileira
- Media education: the european propositions and the brazilian environment
- Zanchetta Jr, Juvenal
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 0101-7330
- 1678-4626
- Partindo-se do estudo das práticas relacionadas à educação para a mídia propostas no cenário europeu, este ensaio observa a possibilidade de inserção dessas práticas no cenário brasileiro. Discutem-se o kit de educação para a mídia, sugerido pela UNESCO, e propostas sobre esse tema em evidência na França, Espanha, Portugal e Inglaterra. O objetivo é mostrar que, embora as sugestões europeias dialoguem com boa parte das idéias prestigiadas no Brasil, por tratarem de um contexto diverso, elas tendem a dificultar o tratamento de questões essenciais a um programa de trabalho sobre mídia na escola brasileira.
- Starting from the study of practice related with media education proposed to Europe, this paper observes the possibility to insert some of this practice in the Brazilian context. We discuss the kit for media education proposed by UNESCO and what is in evidence as a proposal about this theme in France, Spain, Portugal and England. The objective is to show that, besides European suggestions dialogue with some prestigious ideas in Brazil, by dealing with a diverse context, those ideas can reduce some essentials discussions about a media program inside Brazilians schools.
- 1-Dec-2009
- Educação & Sociedade. Centro de Estudos Educação e Sociedade - Cedes, v. 30, n. 109, p. 1103-1122, 2009.
- 1103-1122
- Centro de Estudos Educação e Sociedade (CEDES)
- Mídia
- Educação
- Escola brasileira
- Formação de professores
- Media
- Education
- Brazilian schools
- Teacher's training
- http://dx.doi.org/10.1590/S0101-73302009000400009
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/28288
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.