You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28435
Title: 
O currículo bandeirante: a Proposta Curricular de História no estado de São Paulo, 2008
Other Titles: 
The bandeirante curriculum: the curricular proposition for History in São Paulo State, 2008
Author(s): 
Institution: 
  • Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
  • Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
  • Universidade Federal de São Carlos (UFSCar)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0102-0188
Abstract: 
  • O texto é fruto das discussões do Grupo de Trabalho (GT) da Anpuh - Secção São Paulo, no ano de 2008.¹ Objetiva discutir os impasses criados para a profissionalização do docente de história e para o aprendizado de crianças, jovens e adultos a partir da Proposta Curricular de História do Estado de São Paulo, que faz parte do projeto São Paulo faz escola, implantada no início do ano letivo de 2008.
  • The text is due to the discussion of An puh's Work Group - São Paulo Section, during the year of 2008. The aim is to discuss the hindrancer regarding the professionalization of the History Pro- fessor and the learning of children, young people and adults having as a point of departure the curricular propo-sition for History in São Paulo State, which is part of the project São Paulo faz escola, dating from the beginning of 2008.
Issue Date: 
1-Dec-2009
Citation: 
Revista Brasileira de História. Associação Nacional de História - ANPUH, v. 29, n. 58, p. 361-382, 2009.
Time Duration: 
361-382
Publisher: 
Associação Nacional de História - ANPUH
Keywords: 
  • ensino de história
  • Proposta Curricular de História
  • cultura escolar
  • teaching of history
  • curricular proposition of history
  • school culture
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0102-01882009000200006
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/28435
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.