You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28702
Title: 
Processo educativo: a praxis intencional e o resgate da cidadania
Author(s): 
Miranda, Ivanise Leite de
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0102-2555
Abstract: 
  • Os mais recentes paradigmas das ciências sociais apregoam a necessidade de uma aprendizagem permanente voltada ao despertar da capacidade analítica e crítica bem como ao resgate da cidadania.A base desta acepção são as transformações sócio-históricas que presenciamos. Deste modo, o trabalho educativo torna-se protagonista da edificaçãode uma sociedade mais igualitária e emancipadora. Esse um dos compromissos políticos de seus agentes através do exercício da praxis intencional. O artigo propõe que um dos caminhos capaz de superar praticamente a alienação da atividade humana é a própria atividade humana autoconsciente e objetivada ao longo do processo, visando a promoção dos valores contidos na genericidade.
  • The most recent paradigm of Social Sciences states the necessity of a permanent learning turned to the awakening of the analytical and critical capacity as well the redemption of the citizenship. The basis of this is the socio-historical transformations which we have observed. Thus, the educational work becomes the main character in an equal and emancipated society. This is one of the political commitment of its agents through the exercise of the intencional praxis. The present paper proposes that the one of ways which can exceed the alienation of the human activity is the sef-conscious and objetive human activity through the process,seeking the promotion of the values that exist in the humankind.
Issue Date: 
1-Jan-1998
Citation: 
Revista da Faculdade de Educação. Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, v. 24, n. 1, p. 87-99, 1998.
Time Duration: 
87-99
Publisher: 
Universidade de São Paulo (USP), Faculdade de Educação
Keywords: 
  • Contemporaneidade
  • Consciência
  • Valores éticos
  • Práxis intencional
  • Tolerância
  • Contemporaneity
  • Counsciousness
  • Ethical values
  • Intentional praxis
  • Tolerance
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0102-25551998000100006
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/28702
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.