You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/29089
Title: 
Ser alfabetizador: crenças, expectativas e ações de uma alfabetizadora de jovens e adultos
Other Titles: 
To be a literacy teacher: beliefs, expectations and actions of a young and adult educator
Author(s): 
Kaneoya, Marta Lúcia Cabrera Kfouri
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0103-1813
Abstract: 
  • O presente artigo tem como objetivo identificar as crenças e perspectivas de uma alfabetizadora em um programa oficial de alfabetização, bem como tentar compreender suas ações no contexto de alfabetização de adultos.
  • This article aims at identifying the beliefs and perspectives of a teacher into an official literacy program, as well as trying to comprehend her actions in a context of adults' literacy.
Issue Date: 
1-Jun-2008
Citation: 
Trabalhos em Linguística Aplicada. UNICAMP. Departamento de Linguística Aplicada, v. 47, n. 1, p. 169-181, 2008.
Time Duration: 
169-181
Publisher: 
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP), Departamento de Linguística Aplicada
Keywords: 
  • alfabetização
  • crenças
  • ações educacionais
  • reflexão profissional
  • literacy
  • beliefs
  • educacional actions
  • professional reflection
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0103-18132008000100010
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/29089
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.