You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/30073
Title: 
John Dewey e o pensamento educacional brasileiro: a centralidade da noção de movimento
Other Titles: 
John Dewey and the brazilian educational thinking: the main position of the concept of change
Author(s): 
Cunha, Marcus Vinicius da
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1413-2478
Abstract: 
  • O trabalho analisa artigos publicados em periódicos educacionais brasileiros entre 1930 e 1960, cujos temas são educação, democracia, filosofia, ciência e verdade, entre outros, desenvolvidos segundo concepções de Dewey. em todos, ocupam posição central as noções de mudança e transformação, em oposição a estabilidade, fixidez e permanência. O objetivo é mostrar a relevância da noção de mundo em movimento, tanto para os brasileiros quanto para Dewey.
  • This paper analyses some articles published by educational journals in Brazil between 1930 and 1960, whose subjects are education, democracy, philosophy, science, truth and others, developed according to Dewey's ideas. In all of them, the main concept is the transformation of things, in opposition to steady. The central intent is to show the change of world like a key concept to the brazilian authors, as such as to Dewey.
Issue Date: 
1-Aug-2001
Citation: 
Revista Brasileira de Educação. Editora Autores Associados, n. 17, p. 86-99, 2001.
Time Duration: 
86-99
Publisher: 
Editora Autores Associados
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782001000200007
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/30073
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.