Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/30362
- Title:
- Avaliação: um contrato de trabalho
- Assessment: a work contract
- Silva, Maria Regina Gomes da
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1414-3283
- Este artigo apresenta, tendo em vista perplexidades constituídas a partir de uma leitura acerca do funcionamento do modelo tradicional de ensino, considerações sobre a Proposta Pedagógica Assimilação Solidária, AS (Baldino, 1995a). Proposta interventora, a AS muda o conceito de mérito, pois considera, ao lado do prêmio ao saber, o justo prêmio ao trabalho coletivo produzido em sala de aula. O instrumento fundamental da AS é um contrato de trabalho, negociado entre professor e alunos, que vincula a avaliação e o trabalho em grupos na sala de aula.
- This paper presents some considerations on the alternative pedagogical proposal called Solidarity Assimilation, the SA (Baldino, 1995a). These considerations are made according to some perplexities which arose by observing how the traditional pattern of teaching works. Since the concept of merit has changed, the SA is understood at an interventionist proposal, that is: not only achievement is taken into account, but also the work collectively performed in the classroom is rewarded with due fairness. The basic instrument of SA is a Work Contract which when negotiated by teachers and students, establishes links between assessment-approval modalities and cooperative work.
- 1-Feb-1998
- Interface - Comunicação, Saúde, Educação. UNESP, v. 2, n. 2, p. 155-172, 1998.
- 155-172
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Grupos de estudo
- Relações interpessoais
- Avaliação de desempenho
- Ensino
- Focus groups
- Interpersonal relations
- Employee performance appraisal
- Teaching
- http://dx.doi.org/10.1590/S1414-32831998000100009
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/30362
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.