You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/30385
Title: 
Educação Ambiental: referências teóricas no ensino superior
Other Titles: 
  • Educación ambiental: referencias teóricas en la enseñanza superior
  • Environmental education: theoretical references in higher education
Author(s): 
Tozzoni-Reis, Marília Freitas de Campos
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1414-3283
Abstract: 
  • Este artigo trata dos pressupostos teóricos presentes na formação dos educadores ambientais nos cursos de graduação. Esses pressupostos definem um quadro teórico analisado a partir do referencial metodológico do materialismo histórico-dialético. Esse quadro teórico pode ser organizado em concepções naturais, racionais e históricas da relação homem-natureza e da educação e suas análises sugerem princípios metodológicos de organização curricular nesses cursos.
  • Este artículo trata de los presupuestos teóricos presentes en la formación de los educadores ambientales en los cursos de graduación. Esos presupuestos definen un cuadro teórico analizado a partir del referencial metodológico del materialismo histórico-dialéctico. Ese cuadro teórico puede ser organizado en concepciones naturales, racionales e históricas de la relación hombre-naturaleza y de la educación y sus análisis sugieren principios metodológicos de organización curricular en esos cursos.
  • This article discusses the theoretical assumptions present in the training of environmental educators in undergraduate courses. These assumptions define a theoretical picture when they are analyzed through the methodological reference of historical-dialectic materialism. This theoretical picture can be organized into natural, rational and historical concepts of the man-nature relation and of education, and analysis suggests methodological principles of curricular organization for these courses.
Issue Date: 
1-Aug-2001
Citation: 
Interface - Comunicação, Saúde, Educação. UNESP, v. 5, n. 9, p. 33-50, 2001.
Time Duration: 
33-50
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Educação
  • educação ambiental
  • natureza
  • modelos teóricos
  • Educación
  • educación ambiental
  • naturaleza
  • modelos teóricos
  • Education
  • environmental educators
  • nature
  • theoretical models
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1414-32832001000200003
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/30385
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.