You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/30417
Title: 
Avaliação do estudante: no exercício de avaliação da prática profissional
Other Titles: 
Student's evaluation: evaluating professional practice
Author(s): 
Institution: 
  • Faculdade de Medicina de Marília (FAMEMA)
  • Universidade de São Paulo (USP)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1414-4077
Abstract: 
  • Este estudo aborda a avaliação do exercício da prática profissional (EAPP) no curso de enfermagem da Faculdade de Medicina de Marília (Famema); tem como objetivo analisar a concepção de avaliação do professor que realizou o EAPP com estudantes de primeira a quarta séries do curso. Trata-se de um estudo qualitativo, modalidade análise de conteúdo e identificação da seguinte temática: as ambigüidades do processo de avaliação. Constata-se que a concepção do professor na avaliação no EAPP aproxima-se muito da abordagem de competência dialógica, que articula e integra resultados, atributos e contexto em situações distintas, com diferentes formas de realizar tarefas essenciais para a formação do enfermeiro. Contradições no processo avaliativo entre os professores, porém, estão presentes e necessitam ser constantemente trabalhadas.
  • This paper approached the evaluation of professional practice in the Nursing Program at Marilia Medical School (Famema) with the purpose of analyzing the concept of evaluation of the teacher who used the Professional Practice Evaluation (PPE) with the students of the nursing program. It was a qualitative study which focused on content analysis and the identification of ambiguities in the evaluation process. It was possible to verify that the teacher's evaluation concept of PPE was very close to the dialogic competence approach that articulates and integrates results, attributes and context in distinct situations with different ways of carrying out essential tasks in the nurse's education. However, there are contradictions about evaluation among teachers and these contradictions must be constantly revised.
Issue Date: 
1-Mar-2008
Citation: 
Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas). Universidade de Sorocaba, v. 13, n. 1, p. 101-118, 2008.
Time Duration: 
101-118
Publisher: 
Universidade de Sorocaba
Keywords: 
  • Avaliação
  • Currículo
  • Ensino
  • Inovação curricular
  • Enfermagem
  • Evaluation
  • Curriculum
  • Curricular innovation
  • Teaching nursing
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1414-40772008000100006
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/30417
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.