Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/73621
Título: 
Educação a distância e formação continuada do professor
Título alternativo: 
Distance education and further teacher development
Autor(es): 
Instituição: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade Federal de Sergipe (UFS)
ISSN: 
1413-6538
Resumo: 
Distance Education has had a significant role in further teacher development. The aim of this study was to collect and analyze data related to distance education for the further teacher development related to the inclusion process of people with disability. One hundred and eighty two students from the Distance Training course from Unesp - Bauru / SP participated in the research, constructing and applying a semi-structured questionnaire. The results indicate that scheduling flexibility and attendance of a great number of students in different geographical areas stand out as positive points of this modality, however, for it to be a success, tutors must be adequately prepared to use new tools in the teaching-learning process. It is essential that the students feel they are being assisted in every moment, contributing to the construction of a virtual community and effecting quality development in distance education.
Data de publicação: 
1-Out-2012
Citação: 
Revista Brasileira de Educacao Especial, v. 18, n. 4, p. 615-628, 2012.
Duração: 
615-628
Palavras-chaves: 
  • Distance education
  • Inclusion
  • Special education
  • Teacher development
Fonte: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1413-65382012000400006
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/73621
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.