You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/8569
Title: 
PROFESSOR E PROFESSOR DE MATEMÁTICA: DAS INFORMAÇÕES QUE SE TEM ACERCA da FORMAÇÃO QUE SE ESPERA
Author(s): 
Garnica, Antonio Vicente Marafioti
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0102-2555
Abstract: 
  • O presente artigo faz um levantamento da bibliografia disponível acerca da formação de professores em cursos de licenciatura, iniciando com um tratamento hermenêutico ao termo formação, passando pela atual situação dos docentes no estado de São Paulo. Caracteriza a constituição das instituições formadoras e levanta aspectos convergentes em relação ao tratamento do tema na literatura. Finalmente são feitas considerações específicas sobre a formação dos professores em cursos de Licenciatura em Matemática.
  • This paper makes a review of the literature on teacher training, begining with hermeneutical remarks on the word formation. It discusses the actual context of teaching in the State of São Paulo, focusing the constitution of training programmes in universities, and bring some convergent features about this theme available in the literature. Finally, this work focuses the training of Mathematics teachers.
Issue Date: 
1-Jan-1997
Citation: 
Revista da Faculdade de Educação. Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, v. 23, n. 1-2, p. -, 1997.
Publisher: 
Universidade de São Paulo (USP), Faculdade de Educação
Keywords: 
  • Formação de professores
  • professores de Matemática
  • revisão bibliográfica
  • Teachers training
  • mathematics teachers
  • bibliographical review
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0102-25551997000100012
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/8569
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.