You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/86994
Title: 
Experiências de vida e formação continuada de arte-educadores
Author(s): 
Garcia, Amélia Natalina Constante
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Sponsorship: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • Este trabalho propõe estudar Experiências de vida e Formação Continuada de Arte-Educadores. O contexto da pesquisa é a Rede Particular de Ensino - SESI - Serviço Social da Indústria - SP, que conta com 210 escolas distribuídas entre Centros Educacionais de Ensino Fundamental e Médio e Centros de Educação Infantil, onde trabalham 250 professores de Arte. A pesquisa contou com a análise e interpretação de 10 narrativas dos arte-educadores sobre suas histórias de vida em arte-educação. A abordagem qualitativa da pesquisa passou por 3 vertentes : o movimento das narrativas de vida em arte-educação e sua relação com a Arte: por meio duas questões, em relação à formação continuada na rede escolar SESI-SP o que provoca? O que me faz pensar? e imagens associadas à essa formação. A partir das histórias de arte-educadores e seus processos de formação, buscou-se compreender as relações desse professor com a Arte e suas experiências formadoras. Percebe-se nessas narrativas, a aproximação das histórias de vida em arte-educação e sua relação com a Arte, suas experiências formadoras e o que os encontros de formação continuada na rede particular SESI-SP provoca e faz pensar...
  • The central point of this work is to study Continual Formation and life Experiences and Art Educators. The context of the rearch ins the Private Educational Web SESI - Serviço Social da Indústria - SP, which 210 units among Educationals Centers of High Schools and Basic Formations whith 250 art teachers working. The resarch counts the analysis and interpretation of 10 art teachers narratives about their life histories in education. The research qualitative interpretation had over 3 different ways of analysis: the narrative movement of life in education and its relationship with art by 2 mainly questions with continual formation at rede escolar SESI-SP: What may it comes up? What makes me think? And images associated to his formation. From life educators and his formation process on, tried to undertand the relationships of these professors with Art and his teaching experiences. It his narratives could be notice the life histories approach art education and its relations with Art; his teach experiences and the seminaries of continual formation at the rede escolar SESI-SP cames up and makes wonder. The final considerations points to a formation career, beyond the universities and to esthetic living experiences process; since childhood with the family, this reveal the research intensity as a knowledge safety place. Was beholden many professors with contemporary behavior, however they... (complete abstract, access undermentioned eletrocnic address)
Issue Date: 
2008
Citation: 
GARCIA, Amélia Natalina Constante. Experiências de vida e formação continuada de arte-educadores. 2008. 220 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Artes, 2008.
Time Duration: 
220 f. : il
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Arte - Educação
  • Formação continuada de professores
  • Professores - Formação
  • Prática pedagógica
  • Experiencia de vida
  • Art education
  • Coninual formation
  • pedagogic practices
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/86994
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.