You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/88806
Title: 
Representações da sexualidade em produto cultural: percepções e impressões de um filme
Author(s): 
Grotto, Valdair
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Sponsorship: 
Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
Abstract: 
  • O desenvolvimento tecnológico que afeta diretamente a comunicação entre sujeitos e enormemente a interatividade entre eles, e que vem sendo cada vez mais foco de trabalhos de pesquisa em ciências sociais, é o ponto de partida para a proposta deste trabalho de característica multidisciplinar. Aqui, propôs-se buscar nos resultados das interações entre indivíduos de interesses comuns afiliados a redes de relacionamentos as percepções e impressões desse público em particular acerca de um objeto específico, no caso, o produto cultural cinematográfico. Tendo em vista a efemeridade muitas vezes observada no âmbito da internet, a rede de relacionamentos escolhida é aquela que já foi a mais popular entre os brasileiros, o Orkut, e o produto cultural, o filme O Segredo de Brokeback Mountain, que inspirou a criação de comunidade homônima que agrega os indivíduos focados nesse trabalho. Assim, a partir do resgate de informações disponibilizadas à consulta pública em redes de relacionamento na internet, através da avaliação dos conteúdos, alcançou-se a confirmar teorias de cinema que defendem a representação e identificação dos indivíduos em seu produto cultural, levando-os a esse reconhecimento no processo de comunicação com o espectador/receptor
  • The technological development that directly affects communication between subjects and greatly interactivity between them, and that has been increasingly focus of research in social sciences, is the starting point for the purpose of this feature multidisciplinary work. Here, it is proposed to seek the results of interactions between individuals of common interests affiliated with networks of relationships perceptions and impressions of that particular audience about a particular object, in this case, the cinematic cultural product. Given the transience often observed within the Internet, the network of relationships that has been chosen is the most popular among Brazilians, Orkut, and cultural product, the film Brokeback Mountain, which inspired the creation of community homonym that aggregates individuals focused in this work. Thus, from the redemption of information available to the public consultation on social networks on the Internet, through the evaluation of content reached to confirm theories that defend the film representation and identification of individuals in their cultural product, leading them to this recognition in the process of communication with the viewer/receiver
Issue Date: 
7-Dec-2012
Citation: 
GROTTO, Valdair. Representações da sexualidade em produto cultural: percepções e impressões de um filme. 2012. 160 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências de Marília, 2012.
Time Duration: 
160 f. il.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Social networks
  • Internet
  • Redes sociais
  • Identidade
  • Sexo
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/88806
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.