You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/91154
Title: 
Um trabalho com universitários que apresentam dificuldades persistentes em matemática
Author(s): 
Pires, Ana Maria Maceira
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • Nesta dissertação, viso a apresentar a investigação que realizei junto ao Grupo de Pesquisa-Ação em Educação Matemática, na Universidade Paulista, campus de Rio Claro (GPA-RC). Na investigação, trato o fracasso do ensino e da aprendizagem em Matemática, por meio de ação diferencial auto-regulada, própria da linha de investigação adotada pelo GPA-RC: análise dos condicionantes da sala de aula e intervenção pedagógica. Tomo minha prática como objeto de pesquisa e busco as conseqüências de uma tentativa de combate ao fracasso escolar de alunos universitários através da estratégia de Grupo de Estudos. A descoberta, realizada no GPA-RC, provoca mudança em meu olhar e adoção de aporte teórico sobre grupos operativos.
  • This dissertation aims at presenting the research made within the Group of Action Research in Mathematical Education at the Universidade Paulista on the Rio Claro campus (GPA-RC). This project investigates the failure of the teaching and learning of Mathematics through the self-regulated differential action approach, which is adopted by the GPA- RC, and includes the analysis of the conditioning factors in the classroom and of pedagogical intervention. My research is based on my own teaching practice and I look at the consequences of an attempt to combat the failure of university students using the Group-Work strategy. The findings, which took place at the GPA-RC, have brought about changes in my perception and the adoption of the operative group-work theoretical framework.
Issue Date: 
22-Nov-2004
Citation: 
PIRES, Ana Maria Maceira. Um trabalho com universitários que apresentam dificuldades persistentes em matemática. 2004. 93 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Geociências e Ciências Exatas, 2004.
Time Duration: 
93 f. : il., tabs. + 1 CD-ROM
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Matemática - Estudo e ensino
  • Pesquisa-ação
  • Mathematics - Study and teaching
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/91154
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.