You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/92397
Title: 
Concepções fundamentadoras no ensino de arte: uma experiência de formação inicial à luz de L. S. Vigotski
Author(s): 
More, Áurea Carolina Coelho Móre
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • Vinculada a linha de pesquisa: “Práticas educativas na formação de professores”, esta pesquisa originou-se da experiência pessoal da autora como atriz e docente formadora de professores no curso de Pedagogia em Dracena, São Paulo. Como objetivo geral desta pesquisa, apresenta-se: lançar um olhar para a formação de professores no curso de Pedagogia e que são habilitados a ensinar Artes na Educação Infantil e primeiros ciclos do Ensino Fundamental. Como objetivos específicos, a pesquisa demonstra: A consolidação o ensino de Artes, no Brasil, ao longo da História, as diversas concepções de ensino de Artes encontradas na realidade brasileira, identifica as concepções de educação estética apresentadas por L. S. Vigotski e, finalmente: Investiga através de um estudo de caso a inter-relação entre as concepções de ensino de Artes presentes na educação brasileira e as categorias de educação estáticas para Vigotski.
  • This research is linked to the main field: “Educative practices in teacher’s training” and is the outcome of the author´s personal experience as an actress and as a professor in a college in Dracena. São Paulo .The main purpose of this research is to face the teachers training in a graduation course of Education where they are prepared to teach Arts in Primary School environment. As specific goals it demonstrates: how Art teaching has been built in Brazil, along history, the various conceptions of Art teaching found in brazilian scholar reality, identifies the aesthetic education concepts presented by L. S. Vigotski and, finally: investigates, trough a miner prospecting, the relation between the Art education concepts found in brazilian scholar environment and those categories given by Vigotski.
Issue Date: 
18-Sep-2008
Citation: 
MORE, Áurea Carolina Coelho Móre. Concepções fundamentadoras no ensino de arte: uma experiência de formação inicial à luz de L. S. Vigotski. 2008. 131 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Tecnologia, 2008.
Time Duration: 
131 f.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Educação
  • Professores - Formação
  • Ensino de teatro
  • Teaching training
  • Drama teaching
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/92397
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.