You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/95145
Title: 
A música na educação infantil: um estudo das EMEIs e EEIs da cidade de Indaiatuba
Author(s): 
Soler, Karen Ildete Stahl
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • Esta pesquisa teve como objetivos principais conhecer a situação do ensino da Música nas EMEIs e EEIs, quer integrada na disciplina de Educação Musical, que como conteúdo da disciplina de Educação Artística, na cidade de Indaiatuba; verificar qual a formação dos professores atuantes na Educação Infantil das escolas pesquisadas, e entender qual a importância que eles atribuem ao ensino de Música nos espaços escolares. De qualquer forma a Música vem sendo trabalhada no dia a dia escolar, e em qual contexto ela está sendo utilizada. Foi utilizada a metodologia survey de amostragem não probabilística do tipo intencional ou por julgamento, que adotou questionários com respostas abertas e fechadas, que foram entregues na rede municipal e nas escolas privadas que aceitaram participar da pesquisa. A partir daí, apresentaram os dados obtidos e foi feita sua análise, para que se pudesse identificar e entender melhjor a forma do pensamento dos professores polivalentes ou educadores musicais. Houve também uma observação não participante em uma determinada escola de educação infantil do municipio pesquisado, que gerou uma análise comparativa do observado com os dados obtidos anteriormente através da metodologia survey.
  • The reseach had as objective malin to know the situation of Music in the EMEIs and EEIs, wants integrated lin disciplines of Musical Education wants as content of disciplines Artistica Education, in the city of Indaiatuba; to verify the formation of the operating professors in the INfaltile Education olf the searched sachool, and to understand wich the importance that they attribute to the education of Music in the pertaining to school day, and in wich context it is being used Survey of not probalistic sampling of the lintentional type was used the methodology of judgement, thad adapted questionnaires wlith open answers and closed , that had been deliver in the munilcipal net and the private schools that they had accepted to participate of the research. From then on, they had presented the gotten data and was made its analysis, so that if it could better identify and understand the form of the thought of the multipurpose professors lof musical educators. It also had a not perticipant comment, in the determined school lof infantile education of the searched clity, that previously generated a comparative analisys of observed with the data gotten through the methodology Survey.
Issue Date: 
30-Jun-2008
Citation: 
SOLER, Karen Ildete Stahl. A música na educação infantil: um estudo das EMEIs e EEIs da cidade de Indaiatuba. 2008. 242 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Artes, SP., 2008.
Time Duration: 
242 f. : il.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Musica - Instrução e estudo
  • Educação de crianças
  • Crianças - Educação musical
  • Infantil education
  • Musical education - Children
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/95145
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.