Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/96129
- Title:
- A avaliação do pensamento lógico em pacientes com TDAH - Transtorno de Déficit de Atenção com ou sem hiperatividade
- Campos, Lúcia Galvão do Amaral
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Neste trabalho investigamos, por meio de aplicação das Provas Operatórias de Conservação de Quantidades Continuas e Descontinuas do Exame Clinico de Piaget, estruturas cognitivas de 50 crianças, das quais 25 pacientes com idades de 7 a 14 anos com TDAH, seguidos no Ambulatório de Neurologia Infantil da UNESP - Botucatu, e 25 crianças na mesma faixa etária, não TDAH para controle. A equipe multiprofissional avaliou os sujeitos que apresentaram nível intelectual esperado para a faixa etária...
- This work investigated, through the application of the Operational Tests of Conservation of Continuous and Discontinuous Quantity of Piaget's Clinical Examination, cognitive strutures of 50 children, 25 of them were ADHD patients whose ages ranged between 7 and 14, followed up in the Pediatric Neurology Clinic of UNESP (São Paulo's State University) - Botucatu campus, and the other 25 children, non-ADHD, belonging to the same age group, composed the control group. The subjects were assessed by a multiprofessional team and the intellectual level they presented was expected according to the age group... (Complete abstract, access undermentioned eletronic address)
- 30-Jan-2007
- CAMPOS, Lúcia Galvão do Amaral. A avaliação do pensamento lógico em pacientes com TDAH - Transtorno de Déficit de Atenção com ou sem hiperatividade. 2007. 118 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Medicina de Botucatu, 2007.
- 118 f.
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Crianças - Desenvolvimento
- TDAH - Diagnóstico
- Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD)
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/96129
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.