You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/10400.2/5294
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSequeira, Rosa Maria-
dc.contributor.authorRosa, Raquel Martins-
dc.date.accessioned2016-05-18T11:35:20Z-
dc.date.accessioned2017-12-14T17:40:44Z-
dc.date.available2016-05-18T11:35:20Z-
dc.date.available2017-12-14T17:40:44Z-
dc.date.issued2016-03-29-
dc.date.submitted2016-05-18-
dc.identifier.citationRosa, Raquel Martins - O ensino de português no Estado de New Jersey, E.U.A. [Em linha]. Lisboa : [s.n.], 2015. 96 p.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.2/5294-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/10400.2/5294-
dc.description.abstractA falta de dados sobre o ensino de português nos Estados Unidos é sem dúvida o maior entrave a um plano eficaz e estruturado que permita aos países de língua portuguesa estabelecerem metas e objetivos para o crescimento da língua no universo americano. O estudo apresentado nesta dissertação foi feito durante mais de um ano e tem como objetivo principal mostrar a situação do ensino da língua portuguesa nos Estados Unidos da América, mais especificamente em New Jersey. Foram contatadas escolas comunitárias ou de herança, ensino integrado e instituições de ensino superior para darem a saber o que se ensina, como se ensina e quem ensina o Português no estado de New Jersey, quer seja Português Língua Não Materna, Português Língua Materna ou Português Língua Estrangeira.pt_PT
dc.description.abstractThe existence of little data regarding the teaching of Portuguese in the United States is without question the biggest problem to a structured and effective plan that allows the Portuguese speaking countries to establish goals and objectives for the growth of the Portuguese Language in the American context. The research presented in this thesis was done during the period of over a year and its main purpose is to address the status of the Portuguese language in the state of New Jersey, United States of America. Community Heritage Schools, High Schools, Colleges and Universities were contacted to let know what they teach, how they teach it and who teaches Portuguese in the state of New Jersey, regardless if it is Portuguese as a Second Language, Portuguese as a primary language Portuguese or Heritage Language.pt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.subjectEnsino de línguaspt_PT
dc.subjectLíngua portuguesapt_PT
dc.subjectPortuguês língua não maternapt_PT
dc.subjectEstados Unidos da Américapt_PT
dc.subjectTeaching portuguese in the State of New Jerseypt_PT
dc.subjectUSApt_PT
dc.subjectHeritage schoolspt_PT
dc.subjectIntegrated teaching of portuguesept_PT
dc.subjectPortuguese at college and university levelpt_PT
dc.subjectPortuguese as a second languagept_PT
dc.subjectPortuguese as a primary languagept_PT
dc.subjectPortuguese or heritage languagept_PT
dc.titleO ensino de português no Estado de New Jersey, E.U.A.pt_PT
dc.typeoutropt_PT
dc.identifier.tid201213788-
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado - Universidade Aberta de Portugal

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.