You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/10142
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFarias, Carmen Roselaine de Oliveira-
dc.contributor.authorCarvalho, Washington Luiz Pacheco de-
dc.date.accessioned2014-05-20T13:29:55Z-
dc.date.available2014-05-20T13:29:55Z-
dc.date.issued2007-08-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132007000200002-
dc.identifier.citationCiência & Educação (Bauru). Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru., v. 13, n. 2, p. 157-174, 2007.-
dc.identifier.issn1516-7313-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/10142-
dc.description.abstractNeste trabalho, apresentamos um determinado evento de Educação Ambiental realizado no âmbito do Ensino Médio. Por meio do estudo e da transformação de um caso judicial ambiental em material educativo, foi proposto um minicurso sobre os impactos socioambientais decorrentes da formação do reservatório da Usina Hidrelétrica Três Irmãos, construída no curso do rio Tietê, no interior do Estado de São Paulo (Brasil). O objetivo geral da pesquisa foi analisar as potencialidades deste caso de Direito Ambiental para subsidiar práticas de Educação Ambiental. O minicurso baseou-se em aulas dialogadas, trabalhos em grupos e dramatizações. Ao final, foram realizadas entrevistas com os alunos participantes a fim de se compreenderem os significados atribuídos por eles a esse evento; e, pela análise fenomenológica, foi possível construir e discutir algumas perspectivas educativas para tratar do Direito Ambiental na escola.pt
dc.description.abstractIn this paper we present an experience related to environmental education that was accomplished with high school students. The educational material based on the legal process, was offered to high school students in a short term course in which the content was about the social and environmental impacts caused by the creation of the water reservoir at the Três Irmãos Hydroelectric Power Plant , that was built in the Tietê river, in the State of São Paulo, in Brazil. The main focus of the research was to analyze the potential of this case of environmental rights in order to support the educational practice within environmental education. The short term course was based on dialogued in the classes, working groups and dramatizations. By the end of the activities interviews were made with the students aiming to comprehend the meanings given by them of the whole educational experience. The analysis of these interviews, by a phenomenological approach, made it possible to construct and to discuss some perspectives that seemed potentially useful in exploring environmental rights at the basic school level.en
dc.description.sponsorshipFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
dc.format.extent157-174-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectEducação ambientalpt
dc.subjectDireito ambientalpt
dc.subjectEnsino Médiopt
dc.subjectEnvironmental educationen
dc.subjectEnvironmental lawen
dc.subjectHigh Schoolen
dc.titleO direito ambiental na sala de aula: significados de uma prática educativa no ensino médiopt
dc.title.alternativeEnvironmental law at classroom: meanings of an educational practice in High School levelen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Faculdade de Engenharia de Ilha Solteira Departamento de Física e Química-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Faculdade de Engenharia de Ilha Solteira Departamento de Física e Química-
dc.identifier.doi10.1590/S1516-73132007000200002-
dc.identifier.scieloS1516-73132007000200002-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS1516-73132007000200002.pdf-
dc.relation.ispartofCiência & Educação (Bauru)-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.