You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/103350
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorValentim, Marta Lígia Pomim [UNESP]-
dc.contributor.authorWoida, Luana Maia-
dc.date.accessioned2014-06-11T19:32:41Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T19:32:05Z-
dc.date.available2014-06-11T19:32:41Z-
dc.date.available2016-10-25T19:32:05Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationWOIDA, Luana Maia. Análise dos elementos da cultura informacional para a construção de diretrizes no contexto da inteligência competitiva. 2013. 220 f. Tese (doutorado) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências de Marília, 2013.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/103350-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/103350-
dc.description.abstractThe informational culture is the socio-cultural bases to management moderns once that provides socio-cultural conditions at enhancing and appropriates informational behaviors, as well the use of technologies of information and communication in the organizational process. In that sense, to problematic of the research is: which are theoretical elements and sociocultural aspects linked to behavior practice of the information culture in the trial of competitive intelligence? The efficiency of competitive intelligence inside a organization depends largely how the socio-cultural dimension is structured and articulates its various elements. A perspective more attentive to informational culture increases and adapts to information science, elements of the function of the culture in organizations, for example, the study lines from users, contributes with aspects as values and rituals that affect directly in informational behavior. The approach differs, specifically, to focus on the informational needs of competitive organizations, because it values the socio-cultural characteristics of users of information in organizations of this type. Timely results are admired, because there are no researches of informational culture focused on competitive intelligence to meet the objective of identifying defining elements accordingly. The overall goal of the proposed research to investigate the theoretical elements and socio-cultural aspects linked to the practice of informational culture in competitive intelligence process aimed at establishing guidelines. The methodological procedures follow a qualitative research proposal that is found frequently in most research of organizational culture. A theoretical research, the bibliographical research became more appropriate for achieving the objectives. Diverse reflections were built in elapse of the revision... (Complete abstract click electronic access below)en
dc.description.abstractA cultura informacional é a base sociocultural para modelos de gestão atuais, uma vez que fornece condições socioculturais para valorização e comportamentos informacionais adequados, bem como uso das tecnologias de informação e comunicação nos processos organizacionais. Nesse sentido, a problemática da pesquisa é: quais são elementos teóricos e aspectos socioculturais vinculados à prática comportamental da cultura informacional no processo de inteligência competitiva? A eficácia da inteligência competitiva em uma organização depende em grande parte de como a dimensão sociocultural se estrutura e articula seus diversos elementos. Uma perspectiva mais atenta à cultura informacional acrescenta e adapta à Ciência da Informação, elementos da função da cultura nas organizações, por exemplo, à linha de estudos de usuários, contribui com aspectos como valores e rituais que interferem diretamente no comportamento informacional. A abordagem diferencia-se, especificamente, por voltar-se às necessidades informacionais de organizações competitivas, pois valoriza as características socioculturais dos usuários de informação em organizações desse tipo. Vislumbram-se resultados oportunos, pois não existem pesquisas de cultura informacional voltadas à inteligência competitiva que assumam como objetivo identificar elementos definidores nessa perspectiva. O objetivo geral da pesquisa se propõe a investigar elementos teóricos e aspectos socioculturais vinculados a prática comportamental da cultura informacional no processo de inteligência competitiva visando estabelecer diretrizes. Os procedimentos metodológicos da pesquisa seguem uma proposta qualitativa, natureza encontrada com frequência na maioria das pesquisas sobre a cultura organizacional. Por se tratar de uma pesquisa teórica, a pesquisa bibliográfica tornou-se mais apropriada...pt
dc.format.extent220 f.-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceAleph-
dc.subjectCultura organizacionalpt
dc.subjectInteligência competitiva (Administração)pt
dc.subjectAdministraçãopt
dc.subjectCiência da informaçãopt
dc.titleAnálise dos elementos da cultura informacional para a construção de diretrizes no contexto da inteligência competitivapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.filewoida_lm_dr_mar.pdf-
dc.identifier.aleph000719617-
dc.identifier.capes33004110043P4-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.