Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/106965
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Camargo, Maria Rosa R. Martins de | - |
dc.date.accessioned | 2014-06-24T19:53:45Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T19:40:02Z | - |
dc.date.available | 2014-06-24T19:53:45Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T19:40:02Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier | http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2200 | - |
dc.identifier.citation | Educação: Teoria e Prática, v. 18, n. 31, 2008, p. 117. | - |
dc.identifier.issn | 1981-8106 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/106965 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/106965 | - |
dc.description.abstract | Que relações podem ser estabelecidas entre o vivido e o lembrado? Que desafios as práticas da escrita de si trazem para a formação? Proponho uma interlocução com trabalhos que venho orientando em que autor/as produzem reflexões que remetem a um modo de relacionarem-se consigo mesmos, enquanto sujeitos do conhecimento do objeto pesquisado, e revelam-se em uma escrita pautada nas mudanças de pensamento. Aporto-me na valorização da narrativa como forma artesanal de comunicação, vinculada à substância viva da existência, que é a experiência; na experiência da escrita literária, razão de ser da própria existência; na experiência como o que nos acontece. Referir-se à experiência vivida é relatar a caminhada da pesquisa, a construção do objeto, caminhos teórico-metodológicos, as considerações. Referir-se ao lembrado é transitar (dançar?) pelo que escapa às formalizações, cada relato é único, próprio, coisa que penetra, contamina, deixa marcas e provoca abertura para quem lê; são relatos do lembrado que vem pela memória e materializa-se em fragmentos materiais deixados por quem pratica uma escrita de si. A relação entre a experiência vivida e o lembrado abre pistas para pensar a formação. | pt |
dc.description.abstract | What relationships may be established between what is lived and remembered? What challenges the writing practices bring to the formation? I propose a dialogue with studies I have been advised where authors produce reflections that forward to a manner of interrelationship between oneself while subject of knowledge of the object researched and are revealed in the writing ruled in the changes of thinking. I ruled myself in the valorization of the narrative as a workmanship manner of communication linked to the alive substance of the existence, the experience; in the experience of literacy writing, the reason of being of the own existence; in the experience as it happens to us. To refer to the living experience it is to report the hike of the research, the construction of the object, theoretical-methodological ways, the considerations. To refer to the remembered is to pass through (dance?) of what is escaped to the formalizations, each report is unique, peculiar, a thing that penetrates, contaminates, labels, provoke an opening to whom read; are reports of the unforgotten that comes through the memory and materialize in a material fragments led by whom practice its own writing. The relationships between the experience that has lived and remembered gives clues for thinking the formation. | en |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.source | Educação: Teoria e Prática | - |
dc.subject | narrativa | pt |
dc.subject | formação | pt |
dc.subject | trajetória de formação | pt |
dc.title | Práticas de Escritas de Si como Espaços de Formação | pt |
dc.title.alternative | Writing Practices as Spaces of Formation | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | UNESP - Campus de Rio Claro - IB - Departamento de Educação | - |
dc.description.affiliationUnesp | UNESP - Campus de Rio Claro - IB - Departamento de Educação | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN1981-8106-2008-18-31-117-136.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Educação: Teoria e Prática | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.